Nacht van de Fooi | Over ons
18859
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-18859,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
Organisatie

Stichting Nacht van de Fooi bestaat uit een Landelijk Bestuur en een Stedelijk Bestuur in iedere deelnemende stad die op vrijwillige basis samenwerken voor de Nacht van de Fooi.

Omdat de Nacht van de Fooi al een aantal jaar in meerdere steden wordt georganiseerd, is besloten dat er ook ieder jaar een Landelijk Bestuur wordt gevormd. Momenteel wordt deze in Utrecht gevormd. Het Landelijk Bestuur bestaat uit negen bestuursleden: een voorzitter, een penningmeester, een secretaris, een PR-Media, twee PR-Acquisities en drie stedencoördinatoren. Het Landelijk Bestuur bewaakt het concept van de Nacht van de Fooi en heeft voornamelijk een coördinerende taak.

De Stedelijke Besturen werken op lokaal niveau en dienen er voor te zorgen dat de Nacht van de Fooi in de betreffende stad een succes wordt. Zij houden zich voornamelijk bezig met het werven van horecagelegenheden, promotie en het organiseren van activiteiten.

Onderaan deze pagina staan de namen van alle bestuursleden van Nacht van de Fooi 2019.

Geschiedenis

Het initiatief voor ‘de Nacht’ is in 2005 ontstaan. De Groningse studente Wies Maas wilde graag meer aandacht vragen voor ontwikkelingssamenwerking en tegelijkertijd mensen in ontwikkelingslanden een helpende hand toesteken. Met de Nacht van de Fooi was een ideale combinatie geboren: verantwoord uitgaan voor het goede doel en een dag die in het teken staat van ontwikkelingssamenwerking. Door middel van ludieke acties in verschillende steden werd aandacht gevraagd voor ontwikkelingshulp. Het geld dat tijdens deze acties werd opgehaald, werd gebruikt om ontwikkelingsprojecten te financieren. ‘De Nacht’ groeide uit tot een begrip in Groningen en veroverde langzaam ook de rest van Nederland. Het aantal steden dat ieder jaar meedeed bleef stijgen, waardoor ook het totaalbedrag aan ingezamelde fooien ieder jaar toenam. In 2005 werd er 8.000 euro opgehaald. In 2008 werd, na de verdubbeling van Impulsis, een recordbedrag van 110.000 euro opgehaald.

Doelstellingen 2018-2019

Binnenkort beschikbaar.

Landelijk Bestuur 2019

Bestuursfoto

Voorzitter: Emma Bakkervoorzitter@nvdf.nl
Secretaris: Ewout de Jongsecretaris@nvdf.nl
Penningmeester: Anouk Scholpenningmeester@nvdf.nl
PR-Media: Roselotte van Leeuwenpr-media@nvdf.nl
PR-Acquisitie:  Nikita Frankepr-acquisitie@nvdf.nl
PR-Acquisitie:  Marjolijn Veltmanpr-acquisitie@nvdf.nl
Stedencoördinator 1: Sophie van Luin | stedenco1@nvdf.nl
Stedencoördinator 2: Nanet van Gilsestedenco2@nvdf.nl
Stedencoördinator 3:  Juultje Boumanstedenco3@nvdf.nl

Emma Bakker

Functie: Voorzitter

Leeftijd: 21

Opleiding en jaar: 3e jaars Algemene Sociale Wetenschappen

Ewout de Jong

Functie: Secretaris

Leeftijd: 23

Opleiding en jaar:  4e jaars Bestuurs- en organisatiewetenschappen

Anouk Schol

Functie: Penningmeester

Leeftijd: 22

Opleiding en jaar: Bachelor Rechtsgeleerdheid behaald

Roselotte van Leeuwen

Functie: PR-Media

Leeftijd: 22

Opleiding en jaar: 4e jaars Mondzorgkunde

Marjolijn Veltman

Functie: PR-Acquisitie

Leeftijd: 19

Opleiding en jaar: 2de jaars Global Sustainability Science

Nikita Franke

Functie: PR-Acquisitie

Leeftijd: 20

Opleiding en jaar: 4e jaars Economics and Business Economics

Juultje Bouman

Functie: Stedencoördinator

Leeftijd: 20

Opleiding en jaar: 2e jaars Bedrijfskunde

Sophie van Luin

Functie: Stedencoördinator

Leeftijd: 23

Opleiding en jaar:  Logistics Management

Nanet van Gilse

Functie: Stedencoördinator

Leeftijd: 20

Opleiding en jaar: 3e jaars Psychologie